سير و بيمارى ها:

سير و بيمارى ها:

سير و بيمارى ها:
در اين فصل اشكال مختلف دارويى سير، شامل محصولات تجارى را براى شما توضيح داده و طرز استفاده از آنها را براى درمان هاى جزئى به شما آموزش مى دهم . موارد مصرف آنها را در مقابل اكثر بيمارى هاى خطرناك بيان مى كنم . بنابرانى در صورت داشتن چنين وضعى زياد با دكتر معالج كارى نداشته باشيد .
اشكال مختلف سير
در اين فصل طريقه تهيه و مصرف اشكال مختلف سير را كه مؤ ثرترين آنها جهت درمان بيمارى هاى حاد از جمله : سرماخوردگى ، آنفولانزا، عفونت ها
و آسم سير تازه است و تركيب تهيه شده توسط خود شما كه عبارت از سيرى كه در طول شب در اتانل مانده و نيز چاى سير مى باشند و همچنين محصولات متنوع تجارى موجود در مغازه ها را تشريح مى كنم . چنانچه شما نسبت به سير حساس بوده ( به فصل سيزدهم عوارض جانبى مراجعه كنيد) و نياز به خوردن سير را براى مدتى طولانى داريد بعضى از اين محصولات ممكن است براى حال شما مناسب باشند . ابتدا، بعضى از مواردى را كه بيانگر محصول مناسب سير براى وضعيت شما است ، مورد بحث قرار مى دهم .
محصول آنتى بيوتيكى
چنانچه قصد درمان سرماخوردگى ، آنفولانزا، برونشيت ، عفونت واژن ، اسهال ، زخم معده و ديگر بيمارى هاى عفونى را داريد فرم سيرى كه مصرف مى كنيد بايستى خاصيت آنتى بيوتيكى داشته باشد چرا كه همه اشكال آن داراى اين خاصيت نيستند . چنانچه در فصل دوازدهم ديديم ، مهمترين فاكتور آنتى بيوتيكى سير، آلى سين است . به مجرد بريدن و يا خرد كردن سير آلى سين به وجود مى آيد ولى خيلى زود به محصولات ثانوى گوگرد تبديل مى شود، اين تركيبات خاصيت طبى دارند ولى اكثرا آنتى بيوتيك نيستند.
بعضى از محصولات پودرى سير آلى سين موجود خود را حفظ مى كنند و تصور بر اين است كه خاصيت آنتى بيوتيك را دارا مى باشند اما هيچكدام نمى توانند با دارويى كه خود شما از طريق سير تازه و به طور اقتصادى تهيه مى كنيد، مقايسه شوند، روغن سير و محصولات تهيه شده قبلى داراى آلى سين نمى باشند . يك نوع روغن سير كه از خيساندن بريده هاى سير در يك روغن ديگر مثلا روغن سويا به دست مى آيد داراى مقدار قابل ملاحظه اى اجوئن ( كه ممكن است خاصيت آنتى بيوتيكى داشته باشد ) مى باشد، مقدار آن در روغن ها به قدرى كم است كه ممكن است شما نياز به نوشيدن يك بطرى از آن داشته باشيد .
تحريك (247)
سير مى تواند تحريكات شديد روى بعضى از افراد باقى بگذارد، پوست افراد حساس از برخورد با سير تاول مى زند . افراد با طبع گرم و خشك تحمل خوردن سير را به خصوص در دراز مدت ندارند. بنابراين اهميت نشريه اى كه به شما نشان دهد كدام يك از تركيبات سير را مصرف كنيد لازم است . ممكن است جهت كاهش كلسترول شما اقدام به خوردن سير نماييد، ولى شما نمى توانيد بيش از چند روز آن را مصرف كنيد، در اين مورد، شما مى توانيد از محصولى كه فاقد آلى سين است استفاده كنيد. جهت يافتن نمونه ها به جدول شماره 1 14 رجوع كنيد ملايم ترين اشكال ، كيوليك سير است كه در ژاپن توليد مى شود . محصولى عارى از آلى سين كه مقدارى از مواد كاهش دهنده كلسترول ، ضد سرطان ، ضد مسموميت و تقويتى خود را دارا مى باشد اما معمولا اثر دارويى كمترى از اشكال حاوى آلى سين و محصولات به دست آمده از آن را دارد .
توان دارويى (strenght medicinal )
در كليه آزمايش ها معلوم شد كه سير داراى منافع قلبى و خواص ضد سرطانى است و اين شامل اشكال تازه ، پخته ، روغن اكثر مارك هاى تجارى و حتى پودر سير خشك شده مى باشد . سير در دزهاى گسترده تجويز مى شود بنابراين دز مشكل آفرين نيست . براى پودر سير تجارى و محصولات روغنى ، مقدار تجويز شده خيلى متغير است . در يك آزمايش ‍ عيار سنجى به عمل آمده در ايالات متحده مقدار آلى سين يك نوع پودر يك چهارم پودر ديگر بود .
روغن هاى سير با هم تفاوت دارند، ممكن است از يك تركيب در يكى بيست برابر محصول دوم باشد، به عبارت ديگر بيست دز محصول دوم برابر يك دز از محصول اول باشد . منظور من از اين بحث اين نيست كه شما از كدام مارك استفاده كنيد بلكه هدف اين است كه حتى المقدور از محصولى كه خودتان تهيه كرده ايد بهره جوييد، به هر تقدير اگر مايليد كه از مارك هاى تجارتى خريدارى كنيد، توصيه مى شود كه از مارك هاى كواى (248) و يا كوليك انتخاب كنيد چون محصولات آنها كلا در آزمايش هاى دارويى و ديگر تحقيقات از لحاظ كيفيت درمانى و فعاليت تركيبى مورد بررسى قرار گرفته اند . محصولات تجارى با توان كمتر، پودرها و روغن هاى ارزان هستند. با توجه به اين كه خود حبه هاى سير از لحاظ محتويات با هم تفاوت دارند كه بستگى به محل و چگونگى توليد آنها دارد ، به طور يقين محتويات آنها با هم متفاوت است .
اشكال تركيبات و خواص
آلى سين و تركيبات مربوط سولفيدها و تركيبات مربوط اجوئن و دى تئين غيره
كليه اشكال سير داراى خواص محرك سيستم ايمنى ، ضد سرطان ، و ضد سموم ، ضد كلسترول و رقيق كننده خون مى باشند .
آنتى بيوتيك ، رقيق و كم كننده قند خون آنتى اكسيدان و كم كننده قند خون آنتى بيوتيك ، رقيق كننده قدرتمند خون آنتى اكسيدان
سير تازه و بريده شده * *
سير پخته شده * *
افشره سير تازه * *
افشره 3 تا 24 ساعت مانده * * *
افشره بين از دو روزمانده * *
دم كرده سير * * *
سير جوشانده * *
مخلوط اتانل و سير 3 تا 18 ساعت مانده * * *
اتانل سير زياد مانده * *
روغن تازه آغشته سير * * * *
روغن مقدار * *
آغشته سير نوع تجارى كمى
روغن سير تقطير شده اغلب مارك هاى تجارى * *
پودر سير * مقدار كمى *
كيوليك *
محصولات تجارى
اطلاعات غلطى در مورد محصولات سير توسط گروه هاى رقيب براى به دست آوردن بازار پر منفعت سير در ايالات متحده ، پخش گرديده است ، سعى مى كنم كه بعدا در مورد نتيجه اين سوء تفاهم توضيح دهم . ابتدا اجازه مى خواهم كه به اتفاق نظرى به انواع و اشكال تجارى سير موجود در بازار بيندازيم .
كپسولكنترل كننده بوى سير در دهان
كليه پودرهاى كپسول شده تا حدى بوى سير را از دست مى دهند . بوى سير از منابع سه گانه زير متصاعد مى شود:
1
از ذرات سير باقيمانده در دهان پس از خوردن آن . 2 گاز متصاعده معده . 3 بويى كه از پوست بدن و تنفس به مشام مى رسد . بلعيدن كپسول حاوى پودر سير طبيعتا مساءله بوى دهان را كه احتمالا بيش از همه آزار دهنده است منتفى مى كند . در ضمن بعضى از كپسول ها داراى لعاب داخلى هستند به اين معنى كه از هضم شدن كپسول در معده جلوگيرى مى كند و در مرحله بعدى يعنى در روده حل مى شود كه از پخش شدن بوى سير در معده ممانعت مى كند. به هر تقدير جلوگيرى از خروج بوى سير از پوست بدن و ريه ها كه نشانه مؤ ثر بودن آنست امكان پذير نمى باشد . چنانچه اين بو از بين برود به معنى اين است كه خيلى از منافع و خواص ‍ ديگر آن نابود شده است . مثل اين است كه يا شما به مقدار كافى سير نخورده ايد و يا محصول مصرف شده فاقد عامل مؤ ثره بوده است .
آلى سين موجود در كپسول
آلى ئين سير بريده و خرد شده در حرارت اتاق و وجود رطوبت بسيار ناپايدار است . چون با آلى ناز موجود تركيب شده آلى سين توليد مى شود. آلى سين هم ناپايدار بوده و ظرف يكى دو روز مى شكند . لذا شركت ها راه هايى جهت حفظ اين عامل پر ارزش يافته و آن را به صورت كپسول سير عرضه مى كنند.
1 سير خشك :
خشك كردن سير راهى است جهت خنثى كردن كردن آلى ناز . پس از له كردن سير آلى ئين موجود در سير كوبيده شده به صورت پودر و خشك در مى آيد .سپس آلى ناز به آن افزوده مى شود، اما تا رسيدن كپسول به محل مرطوب يعنى دستگاه گوارش به آلى سين تبديل نمى شود . آلى سين بعدا مستقيما در روده تشكيل مى شود، هيچكس نمى داند كه چه مقدار آلى سين در روده رها مى شود، اما قدر مسلم به اندازه اى كه اثر آنتى بيوتيك در روده داشته باشد، وجود ندارد .
2 پودر سير بريده شده :
با اين روش به جاى له كردن سير آن را برش مى دهند. فقط در سطح برش ها آلى سين تشكيل مى شود و سپس مى شكند ولى در داخل برشها نمى شكند. قطعات بريده شده را در هواى خنك ، خشك و پودر نموده و داخل كپسول مى كنند . قطعات نازك تر مرحله خشك شدن را تسريع مى نمايند و در مقايسه با له كردن سير آلى سين موجود پايدار مانده تا به روده برسد. اين فرم را مى توان جهت قدرت رهايى آلى سين استاندارد كرد اما مثل حالت قبل هيچكس به طور دقيق نمى داند كه چه مقدار از آن وارد روده مى شود و آيا آن مقدار جهت دفع عفونت كفايت مى كند يا نه ؟
3 آلى سين ثابت شده :
روش ديگر ثابت شدن آلى سين اين است كه سير له شده را فورا خشك مى كنند و بدين ترتيب نيمى از آلى سين در مرحله اوليه به طريق خاصى ثابت مى گردد. آلى سين در دستگاه گوارش بدون نياز به عكس العمل آلى ناز در روده رها مى شود . اين فرم را نيز به جهت داشتن آلى سين مى توان استاندارد كرد ولى اين محصول هم نمى تواند به عنوان آنتى بيوتيك كارآيى داشته باشد .
روغن ها
دو نوع روغن سير در ايالات متحده در دسترس مى باشد، يكى در كپسول و ديگرى در پوشش ژلاتينى (249) و روغن ها فاقد آلى سين هستند اما از لحاظ تركيبات گوگردى حاصله غنى بوده و داراى خواص زيادى در نوع خود مى باشند .
روغن تقطير شده :
اين روغن از عبور بخار از ميان سير له شده زياد به دست مى آيد . گرماى بخار باعث تبديل آلى سين سير به محصولات جانبى حاوى گوگرد مى شود كه خيلى فرار بوده و با بخار انتقال مى يابد و سپس آن را از بخار فشرده جدا كرده با روغن سبزيجات مخلوط مى كنند و در كپسول قرار مى دهند. اين نوع روغن فاقد آلى سين بوده و اثر آنتى بيوتيكى ندارد گرچه قادر است مقاومت بدن را در مقابل عفونت ها و امراض زياد كند .
روغن آغشته به سير:
اين محصول از خيسانيدن سير له شده و يا بريده شده در روغن هاى گياهى از جمله روغن سير به دست مى آيد و همانند ديگر روغن ها، آلى سين تغيير پيدا مى كند اما در اين حالت به جاى سولفيد با بوى تند روغن سير، تشكيل گروهى از تركيبات از جمله اجوئن و دى تئين مى دهد. اجوئن خيلى از خواص آلى سين به اضافه خاصيت آنتى بيوتيكى را دارا مى باشد . اجوئن و دى تئين در عين اينكه از قوى ترين تركيبات شناخته شده سير جهت رقت خون هستند از ضعيف ترين فرآورده هاى تجارى سير به حساب مى آيندن اما ممكن است براى بيمارانى كه سكته مغزى و يا قلبى داشته و مايلند كه خونشان رقيق شود، از بهترين باشند . به علت توان اجوئن در كاهش فشار خون به هنگام خوردن داروى رقت خون ، به جهت خوردن سير و تركيبات آن بايستى احتياط لازم مبذول گردد.
كيوليك (kyolic )
كيوليك تركيب بدون بوى سير و تهيه شده در ژاپن و فاقد آلى سين ، سولفيد، اجوئن يا دى تئين بوده ولى ديگر تركيبات را دارا مى باشد كه اين امر هم مى تواند خوب باشد و هم بد. به اين معنى كه كيوليك پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سير و بيمارى ها"سیر و خواص آن ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد احمدی
تاریخ : یک شنبه 8 بهمن 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: